Günter Stoffelbauer aneb Spoluzakladatel biodynamické kosmetiky dieNikolai

Günter Stoffelbauer aneb Spoluzakladatel biodynamické kosmetiky dieNikolai

Nenápadný, ale o to zásadnější hybatel při vzniku a vývoji naší kosmetiky – to je Günter Stoffelbauer, spoluzakladatel biodynamické kosmetiky dieNikolai. O jeho životní cestě, zkušenostech a dalších zajímavostech se dozvíte v tomto článku.

Jak to všechno začalo…

Zakladatelé biodynamické kosmetiky dieNikolai, Martin Saahs a Günter Stofelbauer, se seznámili již na střední škole. Jejich přátelství tehdy utužovaly hlavně společné zájmy a nadšení pro danou věc, a proto organizovali nejrůznější kulturní akce. Studium vysoké školy je sice oddělilo, co se vzdálenosti týče, avšak v kontaktu zůstali i nadále. Günterovým snem bylo prosadit se v marketingu velké firmy, a tak po ukončení studia nastoupil do marketingového oddělení světoznámé kosmetické značky l’Oréal, kde získal zkušenosti nejen o kosmetice samotné, ale také o trhu jako takovém, a postupně se vypracoval na pozici vedoucího marketingového oddělení pro celý německý trh.

Od konvenční kosmetiky do světa biodynamiky

Čím Günter získával více zkušeností ve světě konvenční kosmetiky, tím více si uvědomoval, že se tímto směrem nechce nadále vydávat. Tehdy mu Martin představil svou vizi o založení kosmetické značky s certifikací Demeter, jejímž základem bude olej z hroznových jader přímo z vinohradu ve Wachau. Na Martinově nápadu Güntera zaujalo hned několik věcí – maximální využití lokálních surovin, minimalizování ekologické stopy, šetrnost k životnímu prostředí, využití potenciálu rakouské oblasti Wachau a hlavně vytvoření té nejčistší kosmetiky, kterou nám naše příroda nabízí.

Biodynamické produkty přímo z vinohradu

Vývoj kosmetických produktů té nejvyšší biodynamické kvality byl velmi náročný. Jak Günter přiznává, s Martinem začínali od úplného začátku, kdy ani jim samotným nebylo přesně jasné, jaké výrobky by měli kosmetickému trhu představit. Chtěli vycházet ze statku Nikolaihof – nejstaršího vinohradu ve Střední Evropě, jeho tradičních hodnot, ale zároveň se přizpůsobit dnešnímu, modernímu trhu. Proto vznikla postupem času biodynamická kosmetika dieNikolai, která se jako jediná značka na světě může pyšnit tím, že jejich všechny produkty obdržely nejvyšší stupeň certifikace Demeter.

Není BIO jako BIO…

Biodynamická filozofie se u kosmetiky dieNikolai netýká jen samotných produktů, ale celé koncepce firmy – kupříkladu reklamní materiály, obaly či lahvičky jsou vyrobeny ze 100% recyklovatelných materiálů. Günter na druhé straně ale přiznává, že značka čelí nástrahám dnešních dní. Termín „BIO“ je totiž nesprávně používán mnoha kosmetickými značkami, které své produkty mylně nazývají bio kosmetikou, ač neobsahují požadovaných 90% surovin v bio kvalitě, ale spíše stopové množství. Většina složek této tzv. „bio kosmetiky“ je tedy konvenčního původu. Proto malá rada od Güntera na závěr zní: „Sledujte vždy původ a složení produktu dle INCI – čím méně surovin produkt obsahuje, tím lépe. U každého produktu biodynamické kosmetiky dieNikolai si můžete být jisti, že obsahuje malé množství surovin té nejvyšší kvality.

Bližší informace o Günterovi se také dozvíte v připravovaném rozhovoru :)

 

Krása každý den. Přirozeně.